14.02.2010 03:48:17
Înregistrarea naşterii:
Termenul pentru declararea şi înregistrarea naşterii copilului este de 15 zile de la data naşterii. Înregistrarea naşterii copilului se face pe baza declaraţiei verbale a oricăruia dintre parinţi, prezentându-se următoarele documente:
Certificatul medical constatator al naşterii, întocmit pe formular tip, care va trebui să poarte număr de înregistrare, data certă, sigiliul unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;
Certificatul de naştere şi actul de identitate al mamei şi al declarantului, dacă naşterea nu este declarată de mamă;
Certificatul de casatorie al parintilor copilului, daca sunt casatoriti.
Inregistrarea casatoriei:
Casatoria se incheie de catre ofiterul de stare civila, la sediul autoritatii administratiei locale in a carei raza administrativ-teritoriala isi are domiciliul (resedinta) unul din viitorii soti. Pentru incheierea casatoriei, viitorii soti trebuie sa prezinte fiecare urmatoarele acte:
Declaratia de casatorie, completata personal de catre viitorii soti, in scris, la oficiul de stare civila al locului de domiciliu al unuia dintre ei;
Actul de identitate;
Certificatul de nastere în original şi în copie;
Certificatul medical privind starea sanatatii (certificatele medicale sunt valabile 14 zile de la data emiterii si trebuie sa cuprinda mentiunea expresa ca persoana se poate sau nu se poate casatori);
Acte, in original si copii, din care sa rezulte desfacerea casatoriei anterioare sau decesul sotului/sotiei, daca este cazul.
Inregistrarea decesului:
Declaratia de deces se face verbal, de catre membrii familiei decedatului, in termen de 3 zile de la data incetarii din viata a persoanei. In lipsa familiei, decesul este declarat de catre vecini, administratorul imobilului, medicul sau alt cadru sanitar din unitatea sanitara unde s-a produs decesul. O data cu declaratia de deces, declarantul va depune urmatoarele acte:
Certificatul constatator al decesului, întocmit si semnat de medicul care a facut constatarea în care trebuie consemnata cauza decesului, fără prescurtări;
Actul de identitate al celui decedat;
Livretul militar sau adeverinta de recrutare în cazul persoanelor supuse obligatiilor militare
Actul de identitate al persoanei care declara decesul.
Ajutor de inmormantare:
Conform Legii nr. 416/2001
Pentru a beneficia de ajutorul de înmormântare aveti nevoie de urmatoarele acte:
Certificat deces (copie si original)
Act de identitate al solicitantului
Act de stare civila al solicitantului din care sa rezulte relatia de rudenie cu decedatul (mostenitor, tutore, curator)
Dovezi privind suportarea înmormântării
Ajutorul de înmormântare se acorda numai persoanelor care au beneficiat de ajutorul social
Acte necesare acordarii ajutorului social:
Conform Legii nr. 416/2001
Acte de identitate ale tuturor membrilor familiei
Certificat de nastere parinti si copii
Certificat de casatorie
Buletin de identitate sau carte de identitate
Hotarâre definitivă de încuviintare a adoptiei sau a plasamentului (pentru copilul minor)
Adeverinta de elev sau student
Acte din care sa rezulte încadrarea în categoria persoanelor cu handicap
Adeverinte eliberate de AJOFM
Adeverinta venit eliberat de primaria de domiciliu
Adeverinte medicale (apt de munca)
Cupon pensie; somaj; salariu sau orice alte venituri permanente
Cupon alocatie de stat pentru copii (CEC)
Cupon alocatie suplimentara pentru familii cu multi copii
Cerere tip
Dosar cu sina
Toate actele vor fi prezentate în copie "xerox" şi original.
B-dul Racoţeanu, nr.160
Oraşul Filiaşi, Judeţul Dolj
Telefon: 0372780879
Fax: 0372780879
Email: primarie@netfil.ro
contact@primaria-filiasi.ro
Euro | 4.9744 | |
Dolarul american | 4.5501 | |
Francul elveţian | 5.2933 | |
Lira sterlină | 5.9421 | |
Gramul de aur | 388.9505 |
Copyright © Primăria Oraşului Filiaşi